piątek, 3 stycznia 2014

Podsumowanie 2013 roku

Ten rok był dla mnie bardzo szczególny. Dołączyłem do wspaniałego grona kolekcjonerów autografów i bardzo się z tego cieszę bo mam przynajmniej jakieś hobby na dłuuuugi czas. 
Jak sądzę ten rok był też bardzo ważny dla wszystkich potterfanów. Moc wydarzeń smutnych i wesołych, strasznych i śmiesznych...
Postaram się wymienić te najważniejsze wydarzenia.

1. Śmierć Richarda Griffithsa.


Jest to najsmutniejsze wydarzenie, które miało miejsce 28 marca (w urodziny mojej siostry). Aktor zmarł po operacji serca w Coventry przyczyną były komplikacje. Postać wielka na światowej scenie, znany i lubiany przez wszystkich. Jak go zapamiętam? Zapamiętam go jako człowieka, którego nigdy nie opuszczał uśmiech, wielkie poczucie humoru sprawiało, że filmy z nim były doskonałe. Nigdy o Tobie nie zapomnimy ja na pewno nie. Brakuje nam Ciebie :'( 



2. Rozpoczęcie mojej przygody z autografami.

15 kwietnia wysłałem swój pierwszy list do Hazel Douglas, wcześniej nie wiedziałem, że cos takiego jest możliwe, a tu proszę kilkadziesiąt wysłanych listów i masa podpisów w albumie. Do dzisaj nie mogę uwieżyć, że mam już tyle prawdziwych autografów od aktorów, których kocham, lubię, szanuję... Cieszę się z tego co robię. Mogę wam obiecać, że nie zamknę tego bloga dopóki nie zdobędę ostatniego autografu.

3. Wołanie Kukułki.
                              



,,W 2007 r. podczas Edynburskiego Festiwalu Książek pisarz Ian Rankin stwierdził, że jego żona widziała Rowling piszącą powieść detektywistyczną w kawiarni. Później wycofał się z tych słów tłumacząc, że był to tylko żart. Jednak plotki podtrzymywał „The Guardian”, który spekulował, że kolejną książką J. K. Rowling mogłaby być powieść kryminalna.
Ujawniono też, że pisarka wysyłała do wydawców rękopis anonimowo; został on odrzucony przez co najmniej jedno z nich. Ostatecznie powieścią zainteresowało się wydawnictwo Sphere Books powiązane z Little, Brown & Company, z którym pisarka współpracowała przy swojej poprzedniej książce."


Ta wiadomość mnie zszokowała! cały dzień chodziłem po pokoju i myślałem jak to możliwe? Doszedłem do wniosku, że Jo chciała sprawdzić czy nadal dobrze pisze. Niestety jej książka nie sprzedawała się szybko, ale to dlatego, że R. Galbraith nie był wcześniej znanym pisarzem. Po ujawinieniu tajemnicy książki szły jak świeże bułeczki, ale najważniejsze było to by ,,Wołanie Kukułki" pojawiło się w Polsce. I tak się stało już od 4 grudnia można kupić książke, a Jo zapowiedziała kolejne części :)

4. Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć.


J.K.Rowling znowu przygotowała niespodziankę, a chodzi o ekranizację jej książki pt.,,Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć".
Kolejny szok i kolejny powód do refleksji. Dlaczego? 

,,12 września 2013 J. K. Rowling oświadczyła na Facebooku, że podpisała z wytwórnią Warner Bros. umowę na zrealizowanie spin-offu osadzonego w uniwersum Harry’ego Pottera, zatytułowanego Fantastic Beasts and Where to Find Them. Film opowie o Newcie Skamanderze i wydarzeniach, które doprowadziły do napisania Fantastycznych stworzeń... , zaś jego akcja rozpocznie się w Nowym Jorku na siedemdziesiąt lat przed wydarzeniami opisanymi w Kamieniu Filozoficznym. Rowling napisze scenariusz do filmu, co będzie jej debiutem scenopisarskim"

Niezwykłe jest to, że Jo się zgodziła i to ONA napisze scenariusz. Czekam z niecierpliwością bo to na pewno będzie hit :)

5. Harry na scenie teatru.


Jakiś czas temu doszła do mnie informacja, że ,,Harry Potter" będzie wystawiany w teatrzy. A główną tematyką będzie życie Harry'ego przed momentem kiedy dowiedział się, że jest czarodziejem. Mam nadzieję, że będzie to niezwykłe widowisko.
Informacji na ten temat jest mało, ale więcej poznamy w 2015r.

Z mojego punktu widzenia są to najważniejsze wydarzenia minionego roku. Mam nadzieję, że 2014r. przyniesie więcej ważnych wydarzeń (oby były same dobre), bo nigdy nie wiemy kiedy coś się nam przydarzy.

                       Happy New Year!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz