środa, 13 listopada 2013

                  J.K.Rowling z innej strony



Już od dawna nie było żadnego postu, przepraszam was za to, ale nie miałem pomysłów. Już od miesiąca nie dostałem żadnej odpowiedzi, ale wierzę w to, że pewnego dnia listonosz mnie zaskoczy.

W tym poście chcę wam przedstawić kilka zaskakujących ciekawostek o J.K.Rowling. Być może niektóre was zaskoczą tak jak kiedyś mnie. Zaczynamy:

1.Pisarka przyznaje, że jako uczennica nienawidziła swego nazwiska, gdyż inni przezywano ją wałek do ciasta (rolling pin) i zawsze chciała nazywać się Potter.

2. Uważa, że to, w jakie zwierzę zamieni się animag zależy od jego osobowości pisarka powiedziała ,,chciałabym zamienić się w wydrę, bo to moje ulubione zwierzę".

3.Miała sąsiadów o nazwisku "Potter".




4.Nie mogła uczestniczyć w krakowskich targach książek, ponieważ spodziewała się dziecka. Z tego też powodu Order Uśmiechu, który otrzymała, zostanie jej wysłany pocztą.



5.Stwierdziła, że wilkołactwo Lupina to metaforyczne przedstawienie choroby AIDS.

6.postanowiła uśmiercić Hagrida w ostatniej części, ale tego nie zrobiła, aby użyć go w scenie, w której niesie "ciało" Harry'ego.

7.Internetowa Tiara przydziału, przydzieliła ją do Hufflepuffu 

8.Po premierze 7 tomu JKR oznajmiła w wywiadzie, że ma zamiar napisać coś na kształt Historii Hogwartu, czyli wielką Encyklopedię Harry'ego Pottera.

9.Zajęła 2 miejsce w rankingu magazynu Forbes na najbogatszą kobietę show-biznesu. (2007).

10.Jest bogatsza niż królowa Elżbieta II.

11.Pod naciskiem rodziców J.K.Rowling ukończyła romanistykę, żeby później mieć pewny zawód sekretarki, ale nie lubiła ani studiów, ani pracy sekretarki.

12. W wieku 26 lat Rowling definitywnie zrezygnowała z kariery biurowej i wyjechała do Portugalii uczyć języka angielskiego. 

13.Przed wydaniem IV tomu Rowling powiedziała, że zostanie uśmiercony jeden z głównych bohaterów. Potem bukmacherzy przyjmowali zakłady kto zginie w tym tomie.

14.Nalegała, aby do ról głównych zaangażować aktorów pochodzących z Anglii.



15.Osobiście wybrała Alana Rickmana do roli profesora Snape’a. 


16.Rodzice Rowling poznali się na stacji King's Cross.

17.Napisała zakończenie 7 tomu jeszcze zanim zabrała się za pracę nad  II częścią.


18.Rozważała uśmiercenie Rona w połowie serii, jednak dzieci błagały ją by tego nie robiła.

19. Przez 13 lat zastanawiała się w którym miejscu serii umieścić pewien rozdział (mowa o 1 rozdziale Księcia Półkrwi).

20. Rowling powiedziała, że jednym z jej ulubionych bohaterów jest Fred i że płakała pisząc scenę jego śmierci.





4 komentarze:

  1. "7.Internetowa Tiara przydziały" ?
    "4.Nie mogła uczestniczyć w krakonieważ spodziewała się dziecka..." ?
    2. "....Uważa, że to, w jakie zwierze zamieni się animag zależy od jego osobowości dzi, to chciałabym..." ?


    zamienić się w wydrę, bo to moje ulubione zwierzę".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za błędy. Po raz pierwszy zrobiłem takie ułożenie zdjęć i to napewno przyczyniło się do ,,ucięcia" pewnych słów, ale wszystko jest już OK ;)

      Usuń
  2. Ciekawie... xD Ale tylko 3 były dla mnie nowe :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałem się wybrać najciekawsze :) Mam nadzieję, że w następną środę opiszę mój kolejny sukces ;)

      Usuń